Autobuzele noi (româno-anglo-turce), aduse de primarul Ionuț Florin Pucheanu sunt foarte bune!


BMC Probus Euro 6, expus în Galați, în Piața Alexandru Ioan Cuza (lângă statuia lui Cuza)
Interiorul autobuzului
Autobuzul vine cu un mare spațiu gol pentru călători și scaune cu rotile

Câteva precizări și observații personale

Întrucât sunt pasionat și licențiat în transport public, dar nu sunt inginer, mecanic sau conducător auto, voi vorbi doar de aspectele ce ne privesc pe noi, călătorii și pasionații:

  • Scaunele trebuie să fie 100% dintr-un plastic dur, fiind eliminată căptușeala, care nu face altceva, decât să fie rezervor de praf
  • Patru dintre scaunele de lângă ușa doi (mijloc), mai precis, cele patru scaune ridicate pe postament, le-aș muta astfel: orientate clar spre interiorul autobuzului, iar în zona liberă, aș mai monta alte două scaune.
  • Aerul condiționat este forță, fiind foarte puternic și cu perdea pentru menținerea aerului rece in interiorul autobuzului.
  • Salonul este spațios și deschis la culoare.
  • Geamurile sunt mai închise la culoare, pentru a nu suprasolicita aerul condiționat (exact ca la troleibuzele Skoda).
  • Trapa pentru fotoliile rulante este manuală, ceea ce este un plus, pentru că în caz de trapă automată defectă, vei avea probleme foarte mari.
  • Ușile trebuie să se deschidă în exteriorul autobuzului, la fel ca cele ale autobuzelor alea verzi (Commander), pe care le urâm toți când e cald afară.
  • Culoarea exterioară să fie cea turcoaz, exact culoarea troleibuzelor.
  • Firma (afișajul), să fie puțin mai lată, încât să permită afișarea destinației pe două rânduri, cât și un contrast foarte bun, atunci când lumina este foarte puternica. De exemplu, leduri care să permită cel puțin două culori și însemnele grafice clasice pentru gară și aeroport (viitorul aeroport). De exemplu, numărul traseului evidențiat, să zicem, VERDE / ALB și destinația, fie scris normal, fie scris la fel, fie alt contrast (aveți fotografia mai jos).
Panou în trei culori, cu numărul traseului evidențiat

Câteva păreri ale specialiștilor

Fiind în teste, câțiva angajați ai companiei de transport, au fost prezenți în autobuz. Angajații au fost foarte politicoși, servind orice gălățean care vizita mijlocul de transport, cu bomboane și apă, dat fiind faptul că la soare-n Galați, erau peste 40 de grade Celsius. Din discuțiile avute cu aceștia, reiese faptul că-și doreau, ca și mine, expoziția autobuzului pe traseele aglomerate, gen 102, 105, 18, 104 etc și o perioadă mai lungă de acomodare. Ba chiar mi s-a spus că autobuzele sunt foarte bune, performante, iar la starea actuală, citez, „și-un magazin cu roți și volan, pe care scrie autobuz, l-aș băga pe traseu”. Din datele comunicate, dotările pentru șoferi sunt foarte bune, autobuzele vin cu cutie automată, frână de motor, aer condiționat, sunt compatibile cu noul sistem de taxare automată, scaunele sunt prevăzute cu ceva anti-vandalism, vor fi și camere de luat vederi pentru siguranța călătorilor și depistarea vandalilor, iar autobuzele sunt net superioare a ceea ce-am avut în Galați până azi. Sunt peste cele turcești de la Otokar sau Karsan, plus că aceaastă firmă, BMC, are muncitori români, piese engleze și patroni turci. Așadar, primarul Ionuț Pucheanu, n-a adus turcisme, după cum urlă lumea prin oraș. Autobuzele au și garanție extinsă la cinci ani și urmează a fi introduse pe trasee, în 1 Decembrie 2019, la 101 ani de la A Doua Mare Unire.

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. si apropo, vezi ca Isuzu sunt bune. Daca aduceau Otokar atunci nu-i laudam deloc. Solaris avem trolee, iar Volvo n-a venit la licitatie.

    Apreciază

  2. gandeste-te ca sunt autobuze noi. stanel adusese 40 la mana a 2-a, alea fara geamuri cu posibilitate de deschidere…. poate preferi tot din alea. si vezi ca se mai aduc 50 de hibride mercedes.

    Apreciază

  3. Tiglina spune:

    Faci propaganda la PSD? Atata lauda pentru niste autobuze mediocre, nu foarte performante, dar la Galați orice cazatura este foarte performanta. Pucheanu este foarte bun, de asta Galatiul este un oraș fără nici o perspectivă în ziua de azi, mort economic… Dacă vrei autobuze, alea sunt: Solaris, Iveco, Mercedes, Volvo, nu cazaturi gen: Isuzu, BMC, Otokar si alte mizerii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s