Nemții, anglo-românii și turcii se bat pentru a livra 40 de autobuze la Galați. Câștigă cel mai bun raport calitate-preț!


Mercedes-Benz România (Germania), BMC Truck & Bus SA(România – Euro Bus Diamond) şi Temsa Ulasim Araclari San(Turcia). Iveco, Isuzu, Volvo și alți producători, nu participă.

Ieri, 6 mai 2019 Primăria Municipiului Galați a publicat ofertanții la licitația privind livrarea a 40 de autobuze diesel, Euro 6, pentru înlocuirea unei mari părți din flota actuala a S.C. Transurb S.A. Galați. Mercedes îi știm, n-au nevoie de alte explicații, doar vom vorbi mai jos despre ce autobuze pot livra. Euro Bus Diamond BMC Truck & Bus S.A. este un producător cu capital englez și fabrică în Ciorogârla. Au livrat autobuze mari în trecut la Slatina. Faptul că turcii de la TEMSA s-au înscris la licitație, a încins deja internauții din Galați, spunând că turcii vor câștiga, pe modelul București, unde Firea a adus niște jeguri de la Karsan….. La fel și la Brăila….. Cei de la TEMSA și cei de la Euro Bus, au un model de autobuz ce se încadrează cerințelor formulate de autoritățile noastre, echipat cu motor Mercedes Benz Euro 6.

Euro Bus Diamond, fabricat la Ciorogârla

Reportaj din 2014 la Kanal D

Cei de la Euro Bus Diamond ne propun, din ce cred eu, autobuzul City Bus cu podea 100% coborâtă, echipat cu motor Mercedes Benz Euro 6 cu șase cilindri în linie și cu o capacitate totală cuprinsă între 100 și 105 pasageri (nu înghesuiți) și inclusiv permite accesul scaunelor rulante prin rampa acționată manual. Autobuzul este în trei uși și are o lungime de 12 metri. Afișajul este LED, capabil de contrast înalt pentru citire și culori diferite. Autobuze de acest tip rulează deja în Chișinău și Iași dar inclusiv Jandarmeria Română a achiziționat. Cei de la Euro Bus mai fac o chestie interesantă, anume, își publică fotografii pe pagina de facebook și cer păreri vizitatorilor. ACUM, SPER CĂ PRIMĂRIA GALAȚI A SCRIS ÎN OFERTĂ, FAPTUL CĂ DOREȘTE CA TOATE AUTOBUZELE SĂ FIE ECHIPATE CU AER CONDIȚIONAT!!

Autobuzul City Bus ce poate circula pe străzile din Galați

Mercedes Benz România (fabricat în Germania)

Aici știm despre cine și despre ce calitate vorbim. Cei de la Mercedes au o calitate înaltă și o gamă mai variată de produse, modelele care se încadrează fiind Citaro și Conecto. Autobuzele Citaro de 12m au o capacitate de 105 locuri în trei uși iar cele Conecto beneficiază de 99 (cel pe gaz) sau 101 locuri (cel Diesel). Mai multe detalii găsiți pe site-ul lor. Modelul Conecto rulează din 2018 în Cluj-Napoca, fiind achiziționat de primarul Emil Boc. Personal, cred că finala trebuie să se desfășoare între Mercedes și Euro Bus Diamond….. Servic-urile autorizate OMNIPLUS sunt în București, Suceava, Bistrița, Cluj-Napoca, Baia Mare și două în Timișoara.

Modelul Conecto în 12 metri și trei uși (varianta de prezentare)
Conecto în 12 metri și trei uși la Cluj-Napoca

Temsa Ulasim Araclari San (de calitate turcească)

În trecut Galațiul a avut niște autobuze de la Temsa, mai precis, modelul Prestij, alea albe, mai mari decât Isuzu, dar mai mici decât Cobrele. Autobuzele astea circulau și-n Craiova, Ploiești sau Satu-Mare.

Acesta-i „inculpatul”…. Puteam întâlni autobuzele acestea pe traseele 9, 11, 19, 20, 22, 31, 34 și 36.

Singurul autobuz cu care Temsa se va prezenta la licitație, va fi Temsa LF (Low-Floor, adică podea joasă), autobuz de 12 m, în trei uși, echipat cu motor Euro 6 și cu o capacitate de 109 pasageri. Totodată, cei de la Temsa au lansat și modelul Avenue Electron, autobuz 100% electric. De menționat faptul că service-ul lor autorizat se află în Cluj-Napoca și poate calitatea nu e prea excelentă, dacă în Cluj-Napoca n-au fost achiziționate.

Modelul Temsa LF 12

Concluzii:

„Finala” trebuie să fie între Mercedes și Euro Bus Diamond, deoarece ambele au motoare Mercedes Euro 6. Acum rămâne raportul preț-calitate dintre cele două, chiar dacă, autobuzele Diamond sunt fabricate lângă București, calitatea primează, mai ales că prețul oferit pentru fiecare autobuz în parte, ar fi de circa 230 de mii de euro + TVA….. Sunt sigur că turcii și alți producători din afara U.E., ce prezintă calitate îndoielnică sau sub standardele UE trebuiesc interziși la licitații. Avem producători români nemți, francezi, spanioli, italieni, suedezi, cehi, polonezi etc…. N-avem nevoie de chinezării, turcisme sau alte firme, dacă acestea n-au cum să-și dovedească calitatea!

Lasă un comentariu