Cum rezolvăm circulația de pe Strada Oltului?


Dacă nu știți care-i strada Oltului din Municipiul Galați, aflați că-i aia lungă și îngustă, ce străbate cartierul Țiglina 4 și care pe alocuri desparte microraioanele din componența Țiglinei 4, în Micro 17 și Micro 18. Dar cine dracu mai înțelege cartierele municipiului, care nu mai sunt delimitate exact sau niciodata nu au fost delimitate ori trecute-n acte în mod precis, mai ales că Țiglinele 3 și 4 nici nu există în mod oficial în cărțile de identitate, ele apărând ca Micro 16 (Țiglina 3), Micro 17 și Micro 18 (care împreună fac Țiglina 4).

Acum să revenim la Oltului, stradă care are în jurul a trei kilometri și care se aseamănă cu litera U, dar puțin deformată ți cu o codiță în stânga, sau mai spre vest. În trecut strada era circulată de microbuzele private iar din 10 mai 2016 în locul traseului privat 63, a intrat traseul de stat 28, care-n loc de microbuze a introdus autobuze MAZ 203 (alea albe) și Wright Commander (alea verzi), ultimele fiind un coșmar, în condițiile-n care sunt în două uși iar ușa doi în loc să fie la coada autobuzului pentru direcționarea fluxului de călători, este la mijloc, iar scandalurile, înghesuiala și mirosul urât, nu lipsește (putoarea fiind vara resimțită, că autobuzele n-au aer condiționat). Strada noastră este extrem de circulată mai tot timpul zilei, iar de aici, calvarul în unele puncte…. Menționez că Străzile Oltului și Barboși sunt cele mai importante și circulate străzi din Micro 17/18 sau Țiglina 4.

Nu vă gândiți că-mi doresc eliminarea traseului 28 sau revenirea dubarilor, nicidecum! Tot ce-mi doresc, este ca toți gălățenii să circule în siguranță pe această stradă importantă dar foarte îngustă! Chiar este mai îngustă și decât Strada Dr. Constantin Levaditti, care nu-i așa de circulată.

Traseul 28 este arhiplin mereu, de luni până duminică, de dimineața până seara. Spun asta pentru că am stat de vorbă cu șoferii care deservesc traseul, dar și cu călătorii care sunt foarte nervoși, mai ales că traseul nu este deservit cum trebuie iar autobuzele de 12m lungime fac ambuteiaje. Strada Oltului a fost refăcută în 2012 în timpul mandatului lui Dumitru Nicolae (fie-i țărâna ușoară), dar din pricina blocurilor, nu a putut fi lărgită (nici parcările nu sunt executate cum trebuie) și nici nu a putut fi făcută cu sens unic, pe direcția Vest-Est (între intersecțiile cu Str. Petru Groza și Prel. Brăilei). Sensul unic pe Oltului este necesar, dar numai dacă se realizează legătura între Străzile Dr. Constantin Levaditti și Dr. Petru Groza, legătură ce poate fi cu sens unic pe direcția Nord-Sud. Nici accidentele care se soldează cu oglinzi rupte sau sparte nu lipsesc.

Așadar, acestea fiind zise, sau scrise, soluțiile pentru degajarea Străzii Oltului, am luat în considerare două soluții, explicate-n imaginea grafică de mai jos. Soluția primă ar fi ca traseul 28 să circule dinspre Micro 19 către Bariera Traian, pe itinerariu Str. Oltului -> Str. Barboși -> Str. Prelungirea Brăilei -> …. (cu stații la Piața Micro 17, Oficiul Poștal 9, Capătul lui 9, Atlantic). iar la retur, traseul normal actual. Soluția secundă ar fi inversă celei scrise anterior (cu stațiile normale). Totodată se pot înființa două sensuri giratorii în intersecțiile Oltului/Barboși și Barboși/Prel. Brăilei.

Lasă un comentariu