Cinci oferte pentru Magistrala 5!


Magistrala 5 de metrou, aproape de inaugurare…. după ani de scremete și gemete, ne apropiem de ziua inaugurării. Metrorex București a lansat licitația pentru 30 de rame electrice de metrou, iar la licitație s-au înscris următoarele firme:

  1. CAF SPANIA – ATELIERE CFR GRIVIȚA ROMÂNIA (AU FURNIZAT METROURILE PENTRU MAGISTRALA 2, BERCENI – PIPERA)
  2. ALSTOM TRANSPORT FRANȚA
  3. CRRC QINGDAO SIFANG CO. LTD. CHINA – ASTRA VAGOANE ARAD ROMÂNIA
  4. HYUNDAI ROTEM COMPANY-ROMANSYS – COREEA DE SUD
  5. JSC METROWAGONMASH – RUSIA

Până pe 7 August 2019, termenul limită de înscriere, pe SICAP erau doar aceste oferte, așa că avem de unde alege. Pentru început vă pot spune că metrouri rusești, chinezești sau sud-coreene n-au circulat niciodată la noi, deoarece pe vremea comuniștilor, Întreprinderea de Vagoane Arad a fabricat toate metrourile destinate Bucureștilor, metrouri care se mai văd și acum pe Magistrala 4: GARA DE NORD 2 – LAC STRĂULEȘTI. Sincer, prefer asocierea CAF – GRIVIȚA, MAI ALES CĂ AVEM DEJA EXPERIENȚE CU EI, PE LOCUL 2 FIIND ALSTOM ȘI PE LOCUL 3 COREENII. Restul, adică rușii și chinezii nici n-au ce căuta după mine, la licitații.

ITINERARIUL COMPLET AL MAGISTRALEI 5

Această magistrală, în proiectele originale, își avea capătul în Ghencea, pentru a face joncțiunea cu linia de tramvai (metrou ușor) 41. De asemenea, nu prevedea nici codița, ciotul, ramura, lindicul, apendicele spre Valea Ialomiței. Nici eu nu am aderat la această idee, mai ales că s-ar fi putut include această stație în parcursul original, cu o buclă puțin mai mare. Totuși, cunoscând legile prostești și ritmul în care se construiește ceva în zilele noastre, mă bucur că în sfârșit avem ceva cu care ne putem lăuda c-am construit după 1989, o magistrală de metrou modernă și mare, pe lângă cioturile spre Saligny și Străulești. Cum spuneam, M5 (PORTOCALIU), va merge în următorul secol între Râul Doamnei și Pantelimon, pe itinerariul următor de mai jos. De apreciat că va avea 24 de stații, că stațiile sunt mai dese, moderne, prevăzute cu mai multe ieșiri (cea de la Eroilor va avea 12 ieșiri/intrări), conform noilor reguli de siguranță. Metroul București avea în planurile sale 10 magistrale, planuri făcute încă din perioada interbelică, de către Dimitre Leonida (cel care dă numele stației din S4), fratele lui Gheorghe Leonida, gălățeanul care a sculptat fața lui Iisus Hristos din Rio de Janeiro. Mai jos veți observa notate și M7 (Bragadiru – Voluntari), M8 (Dristor 3 – Crângași – Dristor 2).

  1. Râul Doamnei / Valea Ialomiței
  2. Brâncuși
  3. Romancierilor
  4. Parc Drumul Taberei (conexiune cu linia de tramvai 41 și cu viitoare M8)
  5. Drumul Taberei nr. 34
  6. Favorit
  7. Orizont
  8. Academia Militară
  9. Eroilor 2 (conexiune cu M1 și M3)
  10. Hașdeu (conexiune cu prelungirea viitoare a M4)
  11. Parc Cișmigiu
  12. Universitate 2 (conexiune cu M2 și cu expresul de aeroport 783)
  13. C.A. Rosetti
  14. Calea Moșilor (conexiune cu viitoarea M7)
  15. Foișorul de Foc
  16. Mătăsari
  17. Piața Iancului (conexiune cu M1)
  18. Șoseaua Iancului
  19. Arena Națională
  20. Chișinău
  21. Morarilor
  22. Spitalul Sf. Pantelimon
  23. Granitul
  24. Pantelimon (conexiune cu M1)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s