București Nord sau Budapesta Est?


Știți că acum o săptămână puneam alături de alți români, opinca pe parlamentul Ungariei. Dincolo de vizita cu caracter istoric, ne-am mai și plimbat prin Budapesta și vă spun că este un oraș super frumos, plin de turiști, bine promovat și schimbat. Puteți să mă înjurați, dar toate orașele de pe Dunăre, sau mai bine zis TOATĂ ROMÂNIA, ARE DE-NVĂȚAT DE LA UNGARIA!

Bucureștiul 6 sectoare mari, Budapesta 23 de districte mici

Poate e pentru prima dată când propun divizarea sau crearea mai multor unități administrative, dar justificat. La noi în capitală, centrul vechi parcă e cam invizibil, deși se află între stațiile de metrou Unirii și Universitate, nu prea vezi cine știe ce, deoarece, pentru că și fiindcă, nu este reprezentat de sine stătător, cum a fost în trecut (la 1871, Bucureștii aveau cinci „văpsele”, adică sectoare reprezentate de culori, nu de nume sau numere, fiind: galben, negru, albastru, verde, alături de roșu în centru, separat), ci este împărțit între Sectorul 2, Sectorul 3 și Sectorul 5).

Cum văd eu reforma administrativă în Județul Ilfov + Municipiul București:

Municipiului București i se pot integra orașele și satele din vecinătate: Voluntari, Otopeni, Tunari, Pantelimon, Dobroești, Căldăraru, Manolache, Popești-Leordeni, Jilava, Măgurele, Bragadiru, Roșu, Dudu, Chiajna, Dragomirești Deal, Dragomirești Vale, Chitila, Mogoșoaia, Odăile și ce alte entități adminitrative mai sunt prin jurul Bucureștilor. După integrare, restul județului Ilfov poate fi împărțit între județele Giurgiu, Dâmbovița, Prahova și Călărași. A 2-a reformă poate cuprinde integrarea întregului județ Ilfov în Zona Metropolitană București, cu un consiliu general metropolitan iar Municipiul București să aibă încă un consiliu doar municipal, apoi cele sectoriale mici.

Văpselele Bucureștilor la 1871:

Galben, Negru, Albastru, Verde și Roșu în centru
Un sector 7 mai micuț ce poate fi numit Sectorul Centrul Vechi, la fel cum și celelalte pot fi numite: S1 -> Nicolae Bălcescu, S2 -> Ștefan cel Mare, S3 -> Mihai Bravu, S4 -> Apărătorii Patriei, S5 -> Ferdinand I, S6 -> Carol I
O propunere pentru un Sector 7 imens în Centrul Vechi + deasupra Bucureștilor Vechi. Doar expun această propunere, nu o susțin însă, mai ales că și în Galați am propus cinci sectoare micuțe, așa că-n București merg vreo 20 de sectoare.
Districtele (Sectoarele) Budapestei (Roșu Buda, Galben Obuda, Verde Pesta)

Curtea Emanuel Gojdu (Goszdu udvar):

Alături de Laurențiu am fost în curtea Emanuel Gojdu, un ansamblu arhitectonic din centrul Budapestei, ansamblu care prin testament a fost lăsat statului Român, ansamblu care în vremea cuplului (ministru de externe, ce dracu o fi fost la vremea aia) cel mai tradator, Călin Popescu Tăriceanu – Mihai Răzvan Ungureanu (ăsta care a întrerupt negocierile cu rușii pentru tezaur, pornite de cosmonautul ambasador Dumitru Prunariu), a fost cedat efectiv Ungariei….. Că na, d-aia are ăsta titlu de doctor honoris causa al Universității din Budapesta, pentru deservirea intereselor străine în România, listă care ar putea include pe Monica Macovei, Lucian Boia, Sabin Gherman, Radu Vasile, Elena Udrea, Emil Boc, Victor Ponta, Călin Anton Popescu Tăriceanu, Traian Băsescu, Emil Constantinescu, Ion Iliescu etc (fiecare cu partea lui de prostie și de acțiune împotriva statului român).

Moștenirea Gojdu…. Cedată de guvernul Călin Anton Popescu Tăriceanu și Mihai Răzvan Ungureanu, guvernului ungar…. Deși testamentul lui Emanuel Gojdu lăsa complet ansamblul arhitectonic, statului român, inclusiv un plan financiar între 1870 și 2070… Budapesta a amenajat super această zonă și încasează o groază de bani… România s-a ales cu o plăcuță În limba română și cu o stradă numită Goszdu, nici măcar Gojdu…. Mulțumim tăriceanule… Și te mai vezi și președintele țării… Într-un sondaj cu 107%. MRU, un mare politician mincinos, deghizat în liberal de ocazie, ia spune-ne tu cum o consideri pe ana pauker modelul tău în viață și cum dormi cu tabloul ei în pat.. (pamflet din cauza cenzurii fb).

Se-ntoarce Gojdu în mormânt,

precum ventilatorul
De draci că a aflat pasiv,

ce prost este poporul

Și-ar arde testamentul drag,

când vede își averea lui,

CEDATĂ DE UN DRAC….

M-am citat pe mine, că e interesant…. Am și spus că-i pamflet, că cine știe, mă arestează ăștia după noua ordine a cenzurii, la care bucuroși, românii participă și se sifonează unii pe alții. Și poezia-i tot a mea, că am și veleități poetice.
MARELE MECENA AL ROMÂNILOR…. SE ÎNTOARCE ÎN MORMÂNT CÂND VEDE
PROSTIA LUI TĂRICEANU ȘI A LUI MEREU…..

București Nord sau Budapesta Est (Keleti Palyaudvar):

Și uite din micul meu articol, unde am vrut să ajung…. la turiști și la confruntarea CFR-MAV. Toată zona centrală a Budapestei este plină de turiști, turiști cărora li se face apologia unui regat asupritor, in lumină de înger. Turiști care primesc abțibilduri cu ungaria mare, dar care se simt extraordinar în orașul de pe Dunăre. Și am căutat pe net destinații de top cu plecare din Budapesta Est (Keleti), cea mai mare gară din Ungaria și care-i plină mereu, nu ca la noi, a ajuns București Nord să fie goală mai mult de jumătate din zi. Să vedem destinațiile directe:

  • Budapesta Est – Berlin = 20 de trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Viena Vest = 29 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Bratislava = 18 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Belgrad = 2 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Londra Saint Pancras = 9 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Praga = 16 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Zagreb = 7 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Stuttgart = 16 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Viena Miedling = 26 de trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Paris = 12 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Varșovia Centrală = 7 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Zurich = 17 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Munich = 16 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – București Nord = 3 trenuri pe zi
  • Budapesta Est – Brașov = 2 trenuri pe zi
    și nu mai scriu, că mă apucă dracii…. sunt mai sus doar câteva rute lungi cu plecare din Budapesta, trenuri directe….

Ia să comparăm cu internaționalele „dă București”:

  • Varna – Ruse – Videle – București Nord – Minsk Pasageri = un tren direct vara, o dată pe săptămână, cu 20 de opriri, cea mai lungă rută feroviară ce străbate România, itinerariul complet fiind Varna – Minsk Pasageri. Călătoria durează aproape 31 de ore.
  • București Nord – Istanbul Halkali / Salonic = un tren pe zi, cu grupă de Salonic
  • București Nord – Chișinău = un tren pe zi
  • București Nord – Kiev = un tren pe săptămână, doar vara
  • București Nord – Viena = un tren pe zi
  • București Nord – Sofia = un tren pe zi doar vara
    acestea au mai rămas directe din București Nord, fără să mai trecem două directe din Brașov spre Budapesta, o directă între Cluj-Napoca și Viena sau Târgu Mureș – Budapesta Keleti, Suceava – Vadu Siret ori Craiova – Vidin. Mai sus aveți scrisă neputința conducătorilor țării, șase legături internaționale, din care curse tot anul mai sunt doar spre Chișinău, Budapesta și Viena.

Ce rute internaționale au dispărut din România (în principal de prin București)

  • GALAȚI – BRAȘOV – BUDAPESTA -SÂMBETEI (SZOMBATHELY) – VIENA
  • BUCUREȘTI NORD – CARACAL – STAMORA MORAVIȚA – BELGRAD DUNĂRE
  • BUCUREȘTI NORD – BERLIN (via Praga)
  • BUCUREȘTI NORD – LIPSCA (via Bratislava)
  • BUCUREȘTI NORD – FOCȘANI – IAȘI – MOSCOVA (via Kiev)
  • BUCUREȘTI NORD – TIMIȘOARA NORD – VENEȚIA SANTA LUCIA
  • VARNA – RUSE – GIURGIU NORD – CHITILA – VARȘOVIA CENTRALĂ
  • BUCUREȘTI NORD – FOCȘANI – VICȘANI – CERNĂUȚI – LIOV – VARȘOVIA CENTRALĂ
  • BUCUREȘTI NORD – ARAD – SOLNOCA – KOSICE – VARȘOVIA CENTRALĂ
  • BUCUREȘTI NORD – SOFIA SERDICA
  • BRAȘOV – BUZĂU – FOCȘANI – IAȘI – CHIȘINĂU
  • BUCUREȘTI NORD – BRAȘOV – SIBIU – ARAD – BUDAPESTA – VIENA – STUTTGART
  • ISTANBUL – BUCUREȘTI NORD – BUDAPESTA – VIENA – MUNCHEN – LAUSSANE – PARIS – LONDRA
  • SARATOV – KIEV – CHIȘINĂU – IAȘI – FOCȘANI – BUZĂU – BUCUREȘTI NORD – GIURGIU NORD – VARNA
  • BUCUREȘTI NORD – GOMEL – SANKT PETERSBURG (via Minsk)
  • BUCUREȘTI NORD – ATENA (via Salonic)
  • MOSCOVA – KIEV – BUCUREȘTI NORD – CONSTANȚA – MANGALIA
  • PRAGA – BRATISLAVA – ARAD – SIMERIA – VIDELE – RUSE – VARNA
  • PRAGA – BUCUREȘTI BĂNEASA – MANGALIA
  • PRAGA – BUDAPESTA – ARAD – TIMIȘOARA – VIDELE – GIURGIU NORD – ISTANBUL

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s