Cât mai costă transportul public în România și de ce ESTE BUN MONOPOLUL TRANSURB GALAȚI!


Biletele gălățene

Zilele astea-n Galați s-a întâmplat ceva bun și ceva nașpa-n egală măsură. Au fost reintroduse biletele cu două călătorii dar vor fi scoase cele cu o călătorie. Dacă ne legăm strict de economia la hârtie și la costurile de imprimare, să zicem că-i bine, dar dacă ne gândim și la cetățenii mai sărăcuți sau care n-au destui bani la ei, atunci ne aflăm în dificultate! Măcar să se găsească o soluție de împăcat și capra și varza, să fie tipărite și bilete cu o călătorie iar cetățenii care vor mai multe bilete (implicit călătorii) să fie serviți cu bilete cu două călătorii.

Cum propun să fie: (pe lângă cele roșii și verzi, să se introducă cele albastre și mov)
Bilet cu o călătorie la cabină = fundal roșu, preț doi lei
Bilet cu o călătorie la șofer = fundal verde, preț doi lei
Bilet cu două călătorii la cabină = fundal albastru, preț doi lei
Bilet cu două călătorii la șofer = fundal mov, preț doi lei.
Bilet valabil o zi = 10 lei de la cabină.

Cum e în alte orașe din România:

Bilete din *de sus în jos: Buzău, Ploiești, Iași, Arad, Galați vechi, Galați nou, Sibiu, Timișoara alături de două cartele Metrorex
Cartelă pentru transportul public din Tbilisi (Sakartvelo – Georgia), cartelă de care se poate introduce și în Galați
Nr.Companie/orașBilet o călătorieBilet 2 călătoriiAlte tipuri (observații)
1Transurb S.A. Galați2 lei4 leio zi = 10 lei
2Transurb S.A. Vaslui2 lei4 lei (preurban)o zi = 7 lei
3Meditur Mediaș
4 lei (bilet)
3,5 lei (cartelă)
o zi = 5 lei
trei zile = 12 lei
4STB (București)1,3 lei
1,5 lei (regională)
3,5 lei (express)
2,6 leio zi = 8 lei
5
CTP Arad3 lei6 leio zi = 12 lei
6CTP Iași2,5 (o zonă)3,5 (două zone)o zi/două zone = 10 lei
7CTP Cluj-Napoca2,5 lei (se iau de la automat)
4 lei (nocturnă)
5 leimulte alte tarife zonale
8OTL S.A. (Oradea)3 lei
3,5 lei (prin SMS)
4 lei (la șofer)
6 leio zi = 15 lei
9RAT Constanța1,5 lei
3 lei (CityTour)
3 leio oră = 2 lei
o zi = 5 lei
o zi CityTour = 5 lei
10RAT Craiova2 lei
3 lei (la șofer)
3 lei (bilet exterior)
4 lei
11RAT Brașov6 lei (doar express)5 lei (cartelă sau bilet)o zi = 12 lei (fără express)
10 călătorii = 25 lei
12Loctrans Slatina2 lei
13STPT (Timișoara)2,5 lei5 leio zi = 12 lei
14Brăicar (Brăila)1,5 lei3 leipreurbane cu tarife
diferite
15Tursib (Sibiu)2 lei4 leio zi = 5 lei
16TCE Ploiești2,5 lei5 leio zi = 6 lei
17ETA Bus Rm. Vâlcea2,5 lei
3 lei (la șofer)
5 leidiferite tarife zonale
18Transport Public
S.A. Bacău
2 lei4 lei
19Transbus Buzău2 lei4 lei*prin SMS depinde de
linia suburbană
20Transport Urban
Reșița
2 lei4 leio zi = 6 lei
21Troleibuzul S.A.
Piața Neamț
2,5 lei (municipiu zona 1)
3 lei (metropolitană 0-12km)
3,5 lei (metro 0-14km)
4 lei (metro 0-16km)
5 lei (metro 0-18km)
5,5 lei (metro 0-20km)
călătoriile metropolitane
au preț diferit pe fiecare
zonă (max. 20 km)
22TransUrban
Satu Mare
2,5 lei5 leio zi (doar în oraș) = 7,5 lei
23Transport Local S.A.
Târgu Mureș
2 leio zi = 4 lei
24STP Tulcea4 leio zi = 8 lei
25TPL Suceava2,5 lei5 leio zi = 6 lei
**Metrorex București2,5 lei5 leio zi = 8 lei
o săptămână = 25 lei
10 călătorii = 20 de lei
5 persoane = 8 lei
4 persoane = 6,5 lei
3 persoane = 5 lei

DE CE ESTE BUN MONOPOLUL TRANSURB S.A. GALAȚI?

Treaba cu monopolul care stârnește mulțumiri și nemulțumiri tuturor, dacă o privim în ansamblu, este perfectă! Câteva motive pe care le enumăr sunt: toți banii din încasări revin bugetului local, compensația este mai mică (subvenția), societatea care deține monopolul poate să-și extindă serviciile (în general publicitare și de transport), Primăria Respectivului Oraș (în cazul nostru Primăria Municipiului Galați) poate cumpăra mijloace de transport în comun foarte bune, pentru că încasează tot, nemaifiind privații evazioniști care nu dau bilete….
Momentan sunt multe motive de nemulțumire, dar după ce în Galați vor ajunge cele 18 tramvaie, 90 de autobuze și 20 de minibuze, alături de actualele 17 troleibuze noi și poate alte câteva autobuze ce-ar mai putea fi salvate pentru convenții, transportul local va intra pe un făgaș normal.

Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Bacău, Slatina, București, Buzău, Brașov, Craiova, Piatra-Neamț, Oradea, Râmnicu Vâlcea și multe alte orașe, nu numai că au societăți de stat cu monopol, ci au și transport pre-urban, regional sau metropolitan! Acolo treaba merge super! Și asta-i direcția-n care Transurb Galați trebuie să se extindă: transport pre-urban sau metropolitan (înființarea unei A.D.I. pe transport până la zonă metropolitană) și preluarea curselor spre Odaia Manolache, Schela, Cișmele etc. Mai jos aveți propunerea mea în care veți observa și rentabilizarea traseelor spre METRO, Poarta Est CSG, Poarta Sud CSG.

Propunerea mea privind reorganizarea sistemului de transport public gălățean
(cu trasee comasate, lungi, pre-urbane, nocturn și estivale)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s