Avertismente de la vatmanii arădeni: Nu cumpărați tramvaie de la Astra Arad! Ce tramvaie ar trebui să cumpere Galațiul:


De când cu euforia tramvaielor nou-nouțe promise de MDRAP pentru Galați, Brăila, Ploiești, Reșița și Craiova, inclusiv eu nu mai puteam de fericire, principalele două motive fiind refacerea totală a transportului cu tramvaie din Galați și cheltuirea banilor românilor în România la Astra Arad. Ba chiar i-am înjurat pe ăia de la Alstom care țipau că ce vinde Astra Arad este o coșcoavă de 1 milion de euro.

Iată că timpul a trecut și-am aflat mai multe de la vatmanii arădeni și de la alți specialiști, oameni care au cerut să fie anonimi:

(mai jos trei fotografii cu un pantograf rupt al Imperio)


„CTP Arad așteaptă ca Imperio să iasă din garanție și direct la casare vor merge cele trei tramvaie! Numai probleme ne-au făcut iar eu personal refuz să ies cu așa ceva pe linii! Prefer unul vechi în detrimentul Imperio. Nemții s-au cărat când au văzut metehnele românești și au luat cu ei numele Imperio. Azi se produce doar Autentic, care-i mai praf decât Imperio! Galațiul să nu ia așa ceva, că se va arde la buzunar. Chiar dacă le primește de la Guvern, întreținerea și piesele sunt un calvar!”


(părerea unui vatman arădean care a vrut să rămână anonim!)

Așadar, ce tramvaie recomand pentru a fi acceptate la licitație (producător și model):

  • Siemens (Germania)
    • Avenio M (lungime cuprinsă între 18 și 72 de metri)
    • Ultra-Low-Floor (podea ultra joasă, circulă în Viena și Oradea)
  • Alstom (Franța)
    • Citadis Range (lungime între 24 și 48 de metri, livrat în Brazilia și Franța)
    • Citadis Ecopack (tramvai 100% pe baterii, nu necesită catenară)
  • Bombardier (Canada)
    • Flexity 1 și 2 (producătorul canadian a livrat și metrourile Bombardier Movia din București)
  • CAF (Spania)
    • Urbos 100 (model ce poate veni cu 3 secțiuni sau mai multe, fecare secțiune fiind de 6m lungime).
    • Urbos 70 (model cu două secțiuni mari și una mică situată la mijlocul tramvaiului, acesta atingând 20-24 de metri).
      • (diferite modele CAF Urbos rulează cu succes în Luxemburg, Belgrad, Budapesta și-n restul lumii. Au livrat metrourile pentru M2 în București)
  • Solaris (Polonia)
    • Tramino (model ce vine sub nume diferite, depinzând de orașul în care au fost livrate, astfel putând avea modelul Tramino Galați. Tramvaiul poate fi făcut după preferințe 100%)
  • Pesa (Polonia)
    • Swing (rivalul celor de la Astra Arad, au fost preferați în Cluj-Napoca și Sofia, model cu un aspect luminos, larg și cu lungimea în funcție de preferințele cumpărătorului)
    • Fokstrot (fratele mai micuț al modelului Swing, acest tramvai este mai compact, posibilă lungime de 18m, modelul fiind livrat în Moscova și Kiev)
    • Twist (model ce l-a plimbat și pe Papa Francisc, echipat și cu baterii în caz de urgență)
  • Skoda (Cehia)
    • ForCity Classic (livrate în 5 orașe turcești, podea joasă 100%)
    • ForCity Smart (livrate pentru Finlanda în principal)
    • ForCity Plus (livrate la Bratislava, pare cel mai bun model Skoda)
    • ForCity Alfa (tramvai livrat în Bratislava și Riga)
    • ForCity Elektra (tramvai livrat în Portland, Bratislava, Cagliari).

Galerie cu câteva tramvaie ce ar putea circula pe străzile Galațiului. Eu recomand Alstom Citadis, CAF Urbos sau Siemens Avenio….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s